Indeplinirea obiectivelor unei afaceri poate depinde de calitatea activitatii de promovare. Produsele si serviciile oferite trebuie sa fie prezentate in randul audientei tinta intr-un mod atractiv si cat mai diferit de competitori.
Antreprenorii pot face greseli fie din lipsa cunostintelor in domeniu, fie din lipsa resurselor necesare. Solutii precum un curs social media marketing pot fi utile pentru a invata cum se pot promova pe platformele social media.
Vom prezenta unde gresesc antreprenorii in activitatea de promovare online, dar si ce pot face corect pentru a obtine rezultate pozitive. Greselile nereparate in activitatea de promovare pot impiedica o afacere sa isi indeplineasca obiectivele.
Nu stabilesc o strategie buna de la inceput
O greseala intalnita in randul antreprenorilor este legata de stabilirea strategiei de promovare. Definirea clara a etapelor de parcurs poate contribui la eficienta intregii activitati de promovare si va ajuta afacerea sa depaseasca potentiale obstacole. Serviciile de consultanta marketing pot fi foarte utile pentru antreprenori, deoarece:
- Antreprenorii au acces la specialisti cu experienta
- Antreprenorii pot fi ghidati pentru a obtine rezultate pozitive
- Specialistii pot identifica potentiale probleme si solutii
- Specialistii pot utiliza tehnici moderne de promovare
In activitatea de promovare online, poate fi mult mai eficient pentru antreprenori sa utilizeze experienta specialistilor si sa nu invete din propriile greseli. Pierderile pot fi substantiale in acest sens, iar afacerea este nevoita sa aloce buget suplimentar.
Specialistii au capacitatea de a oferi indrumare pe tot parcursul unei colaborari, cu privire la orice etapa din cadrul activitatii de promovare. Astfel, antreprenorii vor putea intelege detaliile si vor putea aplica, ulterior, cunostintele dobandite.
Nu segmenteaza corect audienta tinta
Intreaga activitate de promovare a unei afaceri are in centru potentialii clienti si, astfel, o segmentare nepotrivita a audientei tinta poate conduce la vizibilitate si vanzari scazute. Antreprenorii pot participa la cursuri marketing pentru a afla cum pot stabili corect segmentarea audientei.
Pentru eficienta, audienta poate fi divizata in segmente mai mici, in functie de:
- Locatia publicului tinta
- Interesele
- Stilul de viata
- Alte criterii relevante
Pe piata, nu exista un singur produs sau serviciu care sa satisfaca toate gusturile si nevoile. De aceea, orice afacere are nevoie sa isi cunoasca publicul tinta pana la cel mai mic detaliu, incepand cu locatia si interesele acestuia.
Stilul de viata este important de analizat deoarece antreprenorii pot stabili ce tip de continut pot crea pentru a fi relevant. In acest sens, pot fi luate in considerare si alte criterii care pot ajuta la personalizarea continutului.
Nu monitorizeaza performanta continutului
Continutul, odata postat, trebuie monitorizat pentru a se identifica daca are nevoie de imbunatatiri sau daca aduce rezultate pozitive. Oamenii apreciaza continutul divers si interesul brand-urilor de a crea legaturi puternice cu publicul lor.
Pentru a avea o activitate de promovare online care sa-ti aduca rezultate, este important sa te implici in crearea unui continut relevant si sa investesti in consolidarea repuatiei tale in randul potentialilor clienti. In acest sens, iata cateva metode pe care le poti aplica:
Metode | Detalii |
Creeaza continut care sa impresioneze | Arata publicului ca, in spatele imaginii brand-ului, se afla persoane reale cu care pot rezona |
Raspunde la comentarii si intrebari | Conecteaza-te cu publicul si asculta pareri, nemultumiri si sugestii si raspunde prompt la fiecare dintre acestea |
Incurajeaza feedback-ul | Arata publicului ca iti pasa de experienta lor si solicita feedback |
Oamenii pot prinde din ce in ce mai multa incredere intr-un brand daca acesta comunica sincer si transparent cu ei. O prezenta online puternica este construita cu ajutorul persoanelor care apreciaza ceea ce le poate oferi un brand in materie de produse sau servicii si il recomanda altor persoane.
Invata sa te promovezi eficient
Afacerile trebuie sa tina pasul cu schimbarile pentru a putea avea succes. De aceea, antreprenorii trebuie sa defineasca de la bun inceput o strategie de promovare eficienta, pentru a evita pierderile.
Activitatea afacerilor se bazeaza pe satisfacerea clientilor, iar antreprenorii trebuie sa defineasca fiecare segment al publicului tinta cat mai bine. Astfel, continutul va fi adaptat la particularitatile audientei.
Nu este suficienta crearea de continut si postarea lui, ci trebuie urmarita si performanta acestuia. In acest fel, antreprenorii pot identifica modalitati de imbunatatire a continutului, de consolidare a relatiei brand-consumator si de atragere a unui numar cat mai mare de potentiali clienti.